Tisková zpráva
Stáhnout tiskovou zprávu ve formátu PDF
1. listopadu 2022
Listopad v Šantovka Star(t)s bude patřit módě
LISTOPAD V ŠANTOVKA STAR(T)S BUDE PATŘIT MÓDĚ. POŘIĎTE SI DO ŠATNÍKŮ NOVÉ ZAJÍMAVÉ KOUSKY!
Trendové módě bude tematicky věnován listopad v Šantovce Star(t)s. Návštěvníci si vyberou z pestré nabídky oblečení vytvořeného z kvalitního českého materiálu. Na výběr budou také ručně šité boty, které hrdě navazují na tuzemskou průmyslovou tradici tohoto odvětví. To vše z dílny talentovaných a zapálených nadšenců. Galerie Šantovka vyčlenila k těmto prezentacím jednu ze svých obchodních jednotek. Tu zdarma od ledna nabízí mladým kreativcům s cílem podpořit jejich zajímavé start-upové projekty.
1. týden – Barrsa: jedinečný design ryze české oděvní značky
Česká firma Barrsa nabízí mladistvý styl a neotřelé střihy z kvalitního českého materiálu. Projektu vdechl život módní návrhář Ondřej Závěšický, který si zakládá na tom, že vyrábí své produkty na míru svým zákazníkům. Ručí totiž za každý centimetr svých výrobků, kde mají každý steh na svědomí jeho šikovné ruce. Oblečení vzniká v působivých barvách, které mají vyvolat emoce. Navíc s důrazem na maximální pohodlnost. „Chybělo mi zde kvalitní a dobré oblečení, které by nás jistým způsobem charakterizovalo. A jelikož máme krejčovinu v krvi, sebral jsem odvahu a založil vlastní značku,“ říká o své firmě její zakladatel.
Více informací najdete na www.barrsa.cz.
2. týden – Jenon leather: ručně zpracovávané kožené boty s tradicí
Značka Jenon leather se zabývá zakázkovou výrobou bot z kůže. Ve svém portfoliu má barefoot boty, sandály, kožené opasky, peněženky, dámské kabelky, psaníčka, obaly na notebooky a kožené klíčenky. To je jen krátký seznam toho, co pro své zákazníky již vytvořila. Firma vznikla ve Zlíně, kde je baťovská tradice výroby bot nezaměnitelně vtisknuta do samotného charakteru města. Ačkoli má zpracování bot v tomto kraji bohatou tradici, v dnešní době se bohužel obuvnická sláva vytrácí. Také ruční zpracování kůže pomalu upadá v zapomnění. „Svoji práci a řemeslo milujeme. Rozhodli jsme se, že to tak nenecháme a podpoříme zdejší kulturní a průmyslovou tradici. Proto jsme založili značku Jenon leather specializující se právě na ruční zpracování kožených výrobků,“ říká zakladatel start-upu Jan Pančocha.
Více informací najdete www.handmadeczech.com.
3. týden – Triangel: móda s vyšším smyslem
Olomoucká módní značka Triangel si zakládá na tom, že své oblečení šije s ohledem na šetrný přístup k přírodě. Tomáš Okleštěk měl totiž vizi vytvořit značku, která bude mít ekologický přesah. Cílem bylo vytvořit oblečení, které budou chtít lidé nosit nejen proto jak vypadá, ale také kvůli myšlence, kterou reprezentuje. Hlavním motivem je láska a úcta k lidem a přírodě. „Kamarádka Aneta si koupila tričko, aby podpořila jeden útulek. To bylo mou inspirací. Chtěl jsem udělat značku, která bude mít v sobě vyšší smysl a zároveň v ní budete vypadat skvěle,“ říká Okleštěk, který miluje přírodu, sport a lidi. Snaží si plnit sny a dělat v životě věci, které mají smysl a zároveň jej baví.
Více informací najdete na www.triangel-store.com.
4. týden – Kus: Kluk u stroje
Mladý návrhář Tomáš Řepa se původně vyučil keramice. Ačkoli jej práce s hrnčířským kruhem stále fascinuje, v současnosti kruh vyměnil za šicí stroj. Přesto, že jej používá teprve jen pár let, má dnes společně se svým partnerem vlastní podnik na výrobu kvalitního českého oblečení, které vytváří výhradně z lokálních materiálů. „Vadilo mi, z jakého materiálu se textil vyrábí. Jednou jsem si objednal tři různé kusy oblečení ve stejné velikosti a každý z nich mi seděl jinak. Tak jsem se naštval a rozhodl jsem se, že to zkusím jinak. Měl jsem chuť dělat si věci po svém. Chtěl jsem dělat módu jednotně, uceleně a kvalitně,“ vzpomíná na své začátky talentovaný krejčí.
Více informací najdete na www.klukustroje.cz.
O projektu Šantovka Star(t)s:
Pomáháme startupům, řemeslníkům, studentům, umělcům a všem, kteří přicházejí s originálními nápady. Vizitky jednotlivých projektů, které se představí v Šantovka Star(t)s, jsou publikovány na webu www.santovkastarts.cz, kde je lidé mohou rovněž i hodnotit.
Mgr. Petr Hlávka
Tiskový mluvčí Galerie Šantovka
Telefon: +420 723 178 795
E-mail: hlavka@gspm.cz